INFORMACJA WOJEWODY LUBELSKIEGO z dnia 9 lutego 2022 r.
- Szczegóły
Informacja Wojewody Lubelskiego z dnia 9 lutego 2022 r. o wejściu w życie z dniem 31 stycznia 2022 r. rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 210), wydłużającego termin obowiązywania dotychczasowych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku ze stanem epidemii wywołanym zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do dnia 28 lutego 2022 r.
Informacja Wojewody Lubelskiego z dnia 9 lutego 2022 r. (230,69 KB)
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2022 r. (185,61 KB)
ZWROT PODATKU AKCYZOWEGO
- Szczegóły
Wójt Gminy Niedźwiada informuje, że od dnia 1 lutego 2022 r. do dnia 28 lutego 2022 r. można składać wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej.
Każdy rolnik, który chce odzyskać część pieniędzy wydanych na olej napędowy używany do produkcji rolnej powinien w terminie od 1 lutego 2022 r. do 28 lutego 2022 r. złożyć odpowiedni wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia 2021 r. do 31 stycznia 2022 r.
Limit zwrotu podatku akcyzowego w 2022 r. wynosi:110,00 zł * ilość ha użytków rolnych oraz 40,00 zł * średnia roczna liczba dużych jednostek przeliczeniowych bydła.
Pieniądze wypłacane będą w terminie 1 - 30 kwietnia 2022 r. przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku lub gotówką w kasie urzędu gminy lub miasta.
Do pobrania
Konkursu na rymowankę o Bezpieczeństwie w gospodarstwie rolnym
- Szczegóły
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Placówka Terenowa w Lubartowie prosi pomoc w rozpropagowaniu Konkursu na rymowankę o Bezpieczeństwie w gospodarstwie rolnym pod hasłem "Bezpiecznie na wsi mamy, bo ryzyko upadków znamy". Konkurs skierowany jest do dzieci rolników urodzonych w latach 2008-2011 (w przedziale wiekowym 11 - 14 lat), których przynajmniej jeden z rodziców lub opiekun prawny podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników. Patronat honorowy nad przedsięwzięciem sprawuje Minister Edukacji i Nauki Przemysław Czarnek. Szczegółowe informacje zawarte są w regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej Kasy www.krus.gov.pl
Zadanie konkursowe polega na ułożeniu rymowanki (min. 4 wersy), popularyzujące sposoby ograniczenia ryzyka upadków osób w gospodarstwach rolnych.
Kompletne zgłoszenie (rymowankę podpisaną imieniem i nazwiskiem uczestnika konkursu oraz wypełniony przez rodzica albo opiekuna prawnego formularz zgłoszeniowy) należy przesłać do dnia 15.03.2022r. za pośrednictwem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w temacie należy wpisać: Konkurs na rymowankę" lub pocztą tradycyjną na adres: Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Oddział Regionalny w Lublinie, ul. Droga Męczenników Majdanka 12, 20-325 Lublin (z dopiskiem Konkurs na rymowankę). Na laureatów czekają nagrody rzeczowe o wartości ok. 500zł każda.
OBOWIĄZEK SZCZEPIENIA PSÓW PRZECIWKO WŚCIEKLIŹNIE
- Szczegóły
KOMUNIKAT LUBELSKIEGO WOJEWÓDZKIEGO LEKARZA WETERYNARII
Lubelski Wojewódzki Lekarz Weterynarii przypomina, że każdy posiadacz psa ma obowiązek poddawać to zwierzę corocznym szczepieniom przeciwko wściekliźnie.
Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem, szczepieniu przeciwko wściekliźnie podlegają wszystkie psy na obszarze całego kraju.
Osoby, które uchylają się od obowiązku ochronnego szczepienia psów przeciwko wściekliźnie, podlegają karze grzywny i mogą zostać ukarane mandatem karnym w wysokości do 500 zł.
Estetyzacja wiejskiego gospodarstwa domowego - wybrane aspekty praktyczne
- Szczegóły
Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie Oddział w Krakowie organizuje szkolenie internetowe pn. „Estetyzacja wiejskiego gospodarstwa domowego - wybrane aspekty praktyczne” w terminie od 7 – 28.02.2022 r. w oparciu o platformę e-learningową www.cdrkursy.edu.pl.
Szkolenie adresowane jest do mieszkańców obszarów wiejskich. Celem szkolenia jest podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności uczestników z zakresu wybranych aspektów wpływających na estetykę wiejskiego gospodarstwa domowego. Udział w szkoleniu dla mieszkańców obszarów wiejskich jest bezpłatny.
Fundusz Natalii Partyki uruchomił V edycję programu stypendialnego
- Szczegóły
Warszawa, 25 stycznia 2022 r.
Informacja prasowa
Stypendia sportowe Funduszu Natalii Partyki – V edycja wystartowała
Fundusz Natalii Partyki w partnerstwie z Fundacja Enea uruchomiła V edycję programu stypendialnego dla młodych zdolnych sportowców borykających się z trudnościami w rozwoju kariery. To wyjątkowy program, który wspiera młodych, utalentowanych ludzi, szukających dofinansowania swojego rozwoju sportowego. Każde stypendium w ramach funduszu to 10 000 zł. na realizację jasno sprecyzowanych celów sportowych.
W czterech dotychczasowych edycjach programu stypendialnego zostały przyznane 43 stypendia o wartości 10 tys. złotych każde. Wśród stypendystów są m.in. Maria Andrejczyk, wicemistrzyni olimpijska z Tokio w rzucie oszczepem oraz Renata Śliwińska, zdobywczyni złotego medalu w pchnięciu kulą na igrzyskach paraolimpijskich w Tokio
Kto może dostać stypendium z Funduszu Stypendialnego Natalii Partyki?
Sportowcy w wieku od 17 do 22 lat, którzy osiągają wysokie wyniki w sporcie na poziomie klasy sportowej odpowiedniej do ich kategorii wiekowej, w dyscyplinach indywidualnych lub grach zespołowych, w dyscyplinach olimpijskich lub paraolimpijskich.
Stypendium otrzymają kandydaci, którzy z różnych przyczyn mają problemy z rozwojem kariery, ale jednocześnie mają sprecyzowane cele sportowe.
Stypendia w wysokości 1000 zł miesięcznie będą wypłacane przez 10 miesięcy. Kandydaci, prócz wypełnionego formularza zgłoszeniowego, muszą przesłać także link do około minutowej prezentacji wideo. Wnioski stypendialne należy składać do 8 lutego 2022 r.
Więcej o Funduszu Natalii Partyki: http://fundusznataliipartyki.pl/konkurs-stypendialny/
Facebook: https://www.facebook.com/fundusznataliipartyki
***
Kontakt:
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel: 500 791 442
XXXII Sesja Rady Gminy Niedźwiada
- Szczegóły
Uprzejmie zapraszam na XXXII Sesję Rady Gminy Niedźwiada, która odbędzie się 31 stycznia 2022 roku o godz. 15:00..w Sali Narad Urzędu Gminy Niedźwiada z proponowanym porządkiem obrad:
- Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Przyjęcie protokołu z XXXI Sesji Rady Gminy.
- Informacja Wójta z działalności między sesjami.
- Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały w sprawie zmian wieloletniej prognozy finansowej
- Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały sprawie zmian budżetu na 2022 rok.
- Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały sprawie funduszu sołeckiego.
- Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały sprawie przyznania i wysokości diet radnym oraz zwrotu kosztów podróży służbowych.
- Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały sprawie określenia zasad przyznania diet dla sołtysów.
- Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Programu Współpracy Gminy Niedźwiada z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2022 rok.
- Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2022 rok.
- Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały sprawie planu pracy Komisji Skarg, Wniosków i Petycji na 2022 rok.
- Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały sprawie planu pracy Komisji Finansów, Rozwoju, Spraw Społecznych i Rolnictwa na 2022 rok.
- Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały sprawie uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Niedźwiada na lata 2022 -2026.
- Wolne wnioski.
- Zamknięcie obrad XXXII Sesji Rady Gminy Niedźwiada.
Przewodniczący Rady Gminy
Tomasz Wiącek
XIV edycja konkursu ,,Polska Wieś - dziedzictwo i przyszłość"
- Szczegóły
XIV EDYCJA KONKURSU NA PRACE DOTYCZĄCE POLSKIEGO ROLNICTWA I OBSZARÓW WIEJSKICH
Miło nam poinformować, że Fundacja na rzecz Rozwoju Polskiego Rolnictwa we współpracy z Wydawnictwem Naukowym Scholar ogłosiła XIV edycję konkursu „Polska wieś – dziedzictwo i przyszłość”. Patronat honorowy nad konkursem objął Polski Komitet ds. UNESCO. Celem konkursu jest promocja polskiego rolnictwa, problematyki związanej z obszarami wiejskimi, dziedzictwa kulturowego oraz wzbogacenie publicznej debaty na temat polskiej wsi.
W ramach konkursu Kapituła oceni prace w dwóch kategoriach:
-
Prace naukowe (m.in. prace doktorskie), popularno-naukowe i inne nienależące do tych dwóch kategorii, ale prezentujące szczególnie inspirujące i innowacyjne spojrzenie na problematykę rozwoju wsi;
-
Prace prezentujące dorobek kulturowy kraju i regionu, opisujące inicjatywy lokalne, dziedzictwo historyczne wsi (monografie wsi, archiwalne zbiory zdjęć stanowiące element dokumentacji, pamiętniki) oraz prace ilustrujące przykład sukcesu w rozwoju polskiej wsi.
W konkursie preferowane są prace nowatorskie, interdyscyplinarne, wykazujące oryginalność w zakresie podjętej problematyki lub metodologii badań, napisane w sposób atrakcyjny dla potencjalnych czytelników.
Spośród zgłoszonych prac Kapituła Konkursowa wybierze dwa wyróżniające się opracowania. Zwycięzca w każdej z kategorii otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 5 tysięcy złotych. Nagrodzone prace będą mogły być wydane w postaci książkowej w Wydawnictwie Naukowym Scholar.
TERMIN NADSYŁANIA PRAC MIJA 31 LIPCA 2022 R.
Regulamin i wymagane dokumenty dotyczące konkursu znajdują się na stronie internetowej organizatora www.fdpa.org.pl oraz są dostępne w formie wydruku w siedzibie Fundacji na rzecz Rozwoju Polskiego Rolnictwa, ul. Gombrowicza 19, 01-682 Warszawa. Dodatkowych informacji na temat konkursu udziela: Jakub Zieliński, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; tel. 695 116 110; 22 864 03 90. Informacje na temat poprzednich edycji konkursu, Kapituły Konkursowej i laureatów można znaleźć na stronie internetowej www.fdpa.org.pl oraz na www.facebook.com/Fundacja.FDPA.
DOKUMENTY KONKURSOWE:
OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE PRAW AUTORSKICH
Komplet dokumentów składa się z:
a) pracy w formie wydrukowanej – 1 egz., drukowany jednostronnie, wydruk komputerowy powinien zawierać tekst jednolity z tabelami i rycinami, zbindowany, czcionką wielkości 12 punktów, najlepiej Times New Roman, na 1,5 interlinii, bez dzielenia wyrazów, strony powinny być ponumerowane, o objętości od 4 do 10 arkuszy wydawniczych, przy czym arkusz zawiera 22 strony, a każda strona arkusza obejmuje 30 wierszy na stronie;
b) pracy w wersji elektronicznej na dowolnym nośniku (folder z dokumentem w formacie .doc lub .docx zawierający jednolitą treść pracy oraz, jeżeli w pracy zamieszczone są ilustracje, folder z dokumentami zawierający odpowiednio ponumerowane i opisane ilustracje w formacie TIFF 300 DPI lub JPG 200 DPI);
c) wypełnionego formularza zgłoszeniowego na stronie internetowej organizatora;
d) podpisanego oświadczenia dotyczącego praw autorskich oraz oświadczenia RODO;
e) recenzji w przypadku prac naukowych.
Wszelkich informacji na temat Konkursu udziela:
Jakub Zieliński
695 116 110
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Warsztaty kulinarne w ramach projektu ,, Tradycyjne smaki na Szlaku Srebrnej Łuski”
- Szczegóły
W sobotę 15 stycznia w Wiejskim Ośrodku Kultury w Górce Lubartowskiej odbyły się warsztaty kulinarne w ramach projektu ,, Tradycyjne smaki na Szlaku Srebrnej Łuski”. Panie z KGW z Górki Lubartowskiej przy współpracy z Fundacją ,,Wczoraj i Dziś dla Jutra” przygotowywały tradycyjne potrawy kuchni regionalnej. W myśl słów jednej z autorek książek kucharskich pani Marii Dislowej, że ,, Nie wymyślność potraw, ale dobór materiałów i przypraw są cechą dobrej kuchni” w kuchni góreckiej królowały dania tradycyjne, ale jakże pyszne i zdrowe. Na stole zagościły zatem: czerwony barszcz z grzybami i cebulką zasmażaną na oleju rzepakowym, pierogi w polepie ziemniaczanej z kaszą gryczaną i soczewicą, bułki drożdżowe nadziewane mięsem, bigos oraz ryba faszerowana pietruszką. Nie zabrakło również słodkości. Były racuszki nadziewane makiem, tradycyjny sernik, rogaliki oraz piernik drożdżowy.
Cały dzień spędzony w kuchni zakończyła wspólna biesiada i degustacja przygotowanych smakołyków. Nie obyło się też wspomnień o smakach dzieciństwa i wspólnego śpiewu.
Radykalne uproszczenia dla rolników
- Szczegóły
Misją Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi jest zapewnienie optymalnych warunków umożliwiających zrównoważony rozwój polskiej wsi, rolnictwa i rybactwa.
W ślad za inicjatywami wskazanymi w Polskim Ładzie oraz Polskim Ładzie dla Polskiej Wsi, realizujemy obecnie projekt strategiczny, którego celem jest zmniejszenie wymagań biurokratycznych i ułatwienie zakładania lub prowadzenia działalności rolniczej oraz działalności związanej z rolnictwem.
Chcemy, aby rolnicy i pozostali mieszkańcy wsi korzystali z wysokiej jakości usług publicznych, dzięki czemu zostanie też uwolniona wiejska działalność gospodarcza.
Bardzo prosimy o pomoc w opracowaniu listy niezbędnych do wprowadzenia zmian w obowiązujących procedurach lub prawie, które pozwolą zrealizować zakładany cel projektu, w tym również wprowadzą ułatwienia dla małych i średnich gospodarstw rolnych w Polsce.
Propozycje zmian można składać do 31 marca 2022 r. za pomocą formularza ankiety.
Wypełnienie formularza ankiety jest dobrowolne i anonimowe.
Nabór do XVI edycji projektu gospodarczego Marka Lubelskie
- Szczegóły
Szanowni Państwo,
Departament Gospodarki i Wspierania Przedsiębiorczości Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego rozpoczął nabór do XVI edycji projektu gospodarczego Marka Lubelskie. Podstawowym warunkiem uczestnictwa jest prowadzenie działalności na terenie województwa lubelskiego, co najmniej od 24 miesięcy. Przystąpienie do projektu Marka Lubelskie jest bezpłatne. Przedsiębiorca może zgłosić swój udział poprzez dostarczenie, bądź wysłanie specjalnego formularza zgłoszeniowego do Departamentu Gospodarki i Wspierania Przedsiębiorczości Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego z siedzibą przy ul. Artura Grottgera 4 w formie papierowej, wysłać pocztą lub w formie skanu na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Do zgłoszenia trzeba dołączyć wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
W skład Kapituły dokonującej oceny wniosków wchodzą m.in. specjaliści w dziedzinie gospodarki, ekonomii, zarządzania oraz przedstawiciele lokalnych mediów. Zgłoszenia można nadsyłać do 15 stycznia 2022 roku. Informację o programie znajdują się na stronie: www.marka.lubelskie.pl.
Jednocześnie zwracamy się z prośbą o udostępnienie informacji i grafiki dotyczącej naboru do projektu Marka Lubelskie na Państwa stronie internetowej i portalach społecznościowych.
Serdecznie zapraszamy do kontaktu,
Biuro Marka Lubelskie
Rozpoczynamy XXIII edycję konkursu AMBASADOR WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO
- Szczegóły
Województwo Lubelskie corocznie honoruje osoby, instytucje i firmy, które mają niekwestionowane osiągnięcia i zasługi w kreowaniu dobrego wizerunku regionu w kraju i za granicą. Prestiżowe tytuły i statuetki przyznawane są od 1999 roku, a obecnie trwa nabór zgłoszeń do 23. edycji konkursu.
Wśród ponad 60 laureatów tytułu „Ambasador Województwa Lubelskiego” są m.in.: wybitni profesorowie, uznani artyści, mistrzowie sportu, wyższe uczelnie i instytuty naukowo-badawcze, czy też przedsiębiorstwa szczególnie zasłużone dla gospodarczego rozwoju regionu.
Jesteśmy dumni z naszych ambasadorów, cieszymy się, że osiągają spektakularne sukcesy na krajowej i międzynarodowej arenie, przyczyniając się do rozwoju naszego regionu i postrzegania go w dobrym świetle – mówi Jarosław Stawiarski, Marszałek Województwa Lubelskiego i Przewodniczący Kapituły konkursu „Ambasador Województwa Lubelskiego”.
W skład Kapituły wchodzą: członkowie Zarządu i Przewodniczący Sejmiku Województwa Lubelskiego oraz redaktorzy naczelni lubelskich mediów.
Prawo zgłaszania kandydatur do trzech kategorii konkursu: OSOBA, INSTYTUCJA, FIRMA mają jednostki samorządów terytorialnych (także rady gmin, miast i powiatów), organizacje i instytucje społeczno-kulturalne, naukowe i gospodarcze. Wniosek o przyznanie tytułu „Ambasadora Województwa Lubelskiego” powinien zawierać dane kandydata: imię i nazwisko bądź nazwę instytucji lub firmy, datę urodzenia lub datę założenia (w przypadku firmy, instytucji), miejsce zamieszkania, miejsce pracy oraz szczegółowe uzasadnienie zgłaszanej kandydatury (udokumentowana charakterystyka osiągnięć, notka biograficzna).
Zgłoszenia kandydatur należy dokonać wyłącznie w formie elektronicznej (skan wraz z podpisem/pieczątką) oraz dodatkowo w wersji edytowalnej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., w nieprzekraczalnym terminie do 15 stycznia 2022 r.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Departamentem Promocji, Sportu i Turystyki UMWL – nr tel. (81) 44 16 798 lub (81) 44 16 785, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
SPOTKANIA INFORMACYJNE
- Szczegóły
BIURO LOKALNEJ GRUPY DZIAŁANIA „DOLINĄ WIEPRZA I LEŚNYM SZLAKIEM” ZAPRASZA:WSZYSTKICH, KTÓRZY MAJĄ POMYSŁ NA PROJEKT I NOSZĄ SIĘ Z ZAMIAREM
SKORZYSTANIA Z DOFINANSOWANIA Z FUNDUSZY EUROPEJSKICH W RAMACH PROGRAMU ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA 2014-2020 NA SPOTKANIA INFORMACYJNE ZWIĄZANE Z PLANOWNYM NABOREM WNIOSKÓW W RAMACH LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU NA DZIAŁANIE WSPARCIE ZAKŁADANIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJWSPARCIE ZAKŁADANIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Konkurs Rosnąca Odporność
- Szczegóły
Miło nam poinformować, że Nasza Gmina znalazła się w gronie laureatów konkursu Rosnąca Odporność. Konkurs premiował gminy, które osiągnęły najwyższy wzrost poziomu zaszczepienia swoich mieszkańców pomiędzy 1 sierpnia a 31 października 2021 r..
Gmina Niedźwiada zdobyła 3 miejsce i nagrodę w kwocie 250 tys. zł.
STRAŻAK - PRAWDZIWY BOHATER WSI
- Szczegóły
Konkurs przeznaczony jest dla jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej działających na obszarach wiejskich województwa lubelskiego zarejestrowanych w Bazie Partnerów KSOW oraz wpisanych do Krajowego Rejestru Sądowego (posiadających osobowość prawną).
Przedmiotem Konkursu jest przedstawienie działalności społecznej jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej działającej na terenie gminy, gdzie OSP ma swoją siedzibę, na obszarach wiejskich Województwa Lubelskiego.
Praca konkursowa może być przedstawiona w następujących formach:
1) prezentacja multimedialna lub
2) film (utwór audiowizualny) lub
3) prezentacja albumu w wersji papierowej
Konkurs organizowany jest w celu:
- Zwiększenia udziału zainteresowanych stron we wdrażaniu inicjatyw na rzecz rozwoju obszarów wiejskich;
- Aktywizacji mieszkańców obszarów wiejskich w celu tworzenia partnerstw na rzecz realizacji projektów nakierowanych na rozwój tych obszarów, w skład których wchodzą przedstawiciele sektora publicznego, sektora prywatnego oraz organizacji pozarządowych,
- Promocji jakości życia na wsi lub promocja wsi jako miejsca do życia i rozwoju zawodowego;
- Upowszechniania wiedzy w zakresie planowania rozwoju lokalnego z uwzględnieniem potencjału ekonomicznego, społecznego i środowiskowego danego obszaru
Każdy Uczestnik Konkursu może zgłosić tylko jedną pracę konkursową
Zgłoszenia do Konkursu będą przyjmowane w terminie od dnia ogłoszenia Konkursu do dnia 26 listopada 2021 r. do godziny 23:59 (obowiązuje data wpływu zgłoszenia do siedziby Organizatora). Prace zgłoszone po terminie nie będą brały udziału w Konkursie.
Prace Konkursowe z kompletną dokumentacją ich zgłoszenia do Konkursu należy dostarczyć
w kopercie z dopiskiem „Strażak – Prawdziwy Bohater wsi”: osobiście (Kancelaria Ogólna Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie, ul. Artura Grottgera 4, 20-029 Lublin) lub przesłać pod adres: Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie, ul. Artura Grottgera 4, 20-029 Lublin.
Podczas oceniania prac konkursowych Komisja Konkursowa weźmie pod uwagę następujące kryteria:
- przedstawienie tematu: „Strażak – Prawdziwy Bohater Wsi” w kontekście działalności społecznej jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej uwzględniając następujący katalog działań (do 11 pkt):
1) organizacja imprezy otwartej organizowanej poprzez Ochotniczą Straż Pożarną poza lub na terenie nieruchomości pozostającą w jej posiadaniu,
2) prowadzenie działalności bez ograniczeń w dziedzinie kultury – orkiestry, zespoły artystyczne i wszelkie inne formy aktywności kulturalnej,
3) organizacja przedsięwzięć oświatowo-kulturalnych propagujących wiedzę i umiejętności z zakresu ochrony przeciwpożarowej,
4) udział w uroczystościach bez ograniczeń, zgodnie ze zwyczajami i tradycją,
5) prowadzenie młodzieżowej drużyny pożarniczej,
6) udział w imprezach o charakterze sportowo-pożarniczym,
7) podtrzymywanie lokalnych zwyczajów i tradycji,
8) działalność na rzecz ochrony środowiska,
9) nawiązywanie współpracy z innym Ochotniczymi Strażami Pożarnymi lub innymi organizacjami pozarządowymi, w tym KGW i Stowarzyszenia działające na rzecz rozwoju obszaru wiejskich,
10) organizacja lub wsparcie akcji społecznych lub działalności charytatywnej,
11) wykorzystanie środków pomocowych w ramach wsparcia z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na terenie gminy, w której działa Ochotnicza Straż Pożarna.
- Pomysłowość wykonania pracy konkursowej (do 5 pkt)
- Umiejętność zaprezentowania pracy konkursowej, inwencja twórcza (do 5 pkt)
Nagrodzone zostanie 20 prac z najwyższą liczbą punktów. Ogłoszenie wyników Konkursu nastąpi 1 grudnia 2021 r. Laureatom zostanie przyznanych 20 równorzędnych nagród. Każda nagroda składa się z 5 voucherów na kurs Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy dla Strażaków Ochotników o wartości 700 zł brutto/każdy.
Wszelkie informacje dostępne na stronie www.lubelskie.ksow.pl oraz www.lubelskie.pl.
Aby zostać partnerem KSOW należy wypełnić i przesłać ankietę dostępną na stronie www.lubelskie.KSOW.pl w zakładce Zostań Partnerem KSOW.
Nowe dowody osobiste
- Szczegóły
Od 8 listopada 2021 r. można składać wnioski o dowody osobiste z drugą cechą biometryczną. Nowy dowód osobisty będzie zawierał odciski palców oraz podpis posiadacza. Rozwiązania dotyczące nowych dowodów osobistych wynikają z dostosowania prawa polskiego do wymogów prawa unijnego. Nowe dowody będą wydawane na 10 lat dla osób powyżej 12. roku życia i te dokumenty będą zawierać odciski palców. Dla osób do 12. roku życia dowód będzie wydawany na 5 lat, bez pobierania odcisków palców.
Wniosek o wydanie dowodu osobistego
Ze względu na konieczność pobrania odcisków palców nie będzie już możliwe składanie wniosku on-line, wyjątkiem są tu wnioski dla dzieci do 12 roku życia, od których odciski palców nie będą pobierane więc ich wniosek nadal można złożyć on-line.
W związku z wprowadzeniem nowego wzoru dowodu osobistego nie będzie konieczności wymiany wydanych dotychczas dokumentów, gdyż zachowują one ważność do terminów w nich wskazanych.
Wyniki pierwszego naboru wniosków o dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
- Szczegóły
W dniu 25 października ukazały się wyniki pierwszego naboru wniosków o dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Gmina Niedźwiada otrzyma dofinansowanie z programu na zadanie „Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Tarle” w kwocie 3 250 000 zł a wkład własny wyniesie 250 000 zł.
W ramach zadania zostaną wykonane następujące prace:
- wyposażenie i uzbrojenie istniejącego pustego reaktora biologicznego,
- modernizacja mechanicznego oczyszczania stacji zlewnej ścieków i zbiornika osadu nadmiernego,
- rozbudowa gospodarki osadem w postaci płyty do składania osadu,
- wykonanie sterowania technologią,
- fotowoltaiczne zasilanie,
- modernizacja wentylacji budynku reaktora,
- budowa dwóch hal dla sprzętu do gospodarki wodno-ściekowej,
- modernizacja bramy wjazdowej sprzętu ciężkiego,
- rozbudowa placu manewrowego oraz ogrodzenia.
Publikacja raportu Polskiej Fundacji Przemysłu Kosmicznego pt. Rolnictwo Precyzyjne w Polsce
- Szczegóły
Szanowni Państwo,
W załącznikach przesyłam Państwu raport dotyczący rolnictwa precyzyjnego w Polsce oraz list Prezesa Polskiej Fundacji Przemysłu Kosmicznego adresowany bezpośrednio do włodarzy gmin.
Zachęcamy do uważnego zapoznania się z raportem, gdyż jego wyniki są dosyć niepokojące. Zaledwie 34,3% rolników wie czym jest rolnictwo precyzyjne, zgodnie z wynikami raportu. W związku z tym, w liście Prezes Polskiej Fundacji Przemysłu Kosmicznego znajdują się informacje na temat dalszych działań, które Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego ma zamiar podjąć w tym temacie. Będzie to certyfikacja szkoleń z zakresu rolnictwa precyzyjnego oraz specjalny konkurs dla gmin.
z wyrazami szacunku,
Adrianna Wiśniewska
Prezes Polskiej Fundacji Przemysłu Kosmicznego
Warsztaty ANIMACJA PROJEKTÓW i INICJATYW LOKALNYCH
- Szczegóły
Zapraszamy na Warsztaty dla młodych organizacji i grup nieformalnych, które odbędą się w dniu 25 października 2021 roku o godz. 11:00 w Urzędzie Gminy Niedźwiada (lokal Klubu Senior +). link do pisma...
Konsultacje projektu „Programu współpracy Gminy Niedźwiada z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2022 rok”
- Szczegóły
Wójt Gminy Niedźwiada zaprasza wszystkie zainteresowane organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do wzięcia udziału w konsultacjach dotyczących projektu Programu współpracy Gminy Niedźwiada z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2022 rok.
Celem konsultacji jest poznanie opinii trzeciego sektora działającego na terenie Gminy Niedźwiada na temat przedstawionego projektu Programu współpracy.
Termin konsultacji: 3 listopada 2021 roku w godz. 9:00 – 12:00 w Urzędzie Gminy Niedźwiada (lokal Klubu Senior+).
Szczepienia na grypę
- Szczegóły
Seniorzy, medycy, nauczyciele, studenci i osoby przebywające w placówkach opiekuńczych lub w nich zatrudnione mają prawo do darmowego szczepienia na grypę.
Szkolenia eksperckie dla Podmiotów Ekonomii Społecznej
- Szczegóły
Szanowni Państwo,
Podlaska Federacja Organizacji Pozarządowych serdecznie zaprasza Podmioty Ekonomii Społecznej, w tym Przedsiębiorstwa Społeczne do udziału w projekcie pn. „Szkolenia eksperckie dla Podmiotów Ekonomii Społecznej z zakresu zamówień publicznych w województwie podlaskim, warmińsko-mazurskim, lubelskim, mazowieckim i łódzkim”, realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Działanie 2.9 Rozwój ekonomii społecznej.
W każdym województwie objętym wsparciem w związku z realizacją projektu odbędą się szkolenia eksperckie dla Podmiotów Ekonomii Społecznej, w tym Przedsiębiorstw Społecznych z zakresu wykorzystania prawa zamówień publicznych. Szkolenie będzie zawierać elementy przeprowadzonego z uczestnikami procesu przygotowawczego, ofert na realizację zlecenia w ramach postępowania o udzielenie zamówień publicznych oraz omówienie procedur odwoławczych w zamówieniach publicznych.
Udział w projekcie ma na celu doprowadzić do stałej współpracy Podmiotów Ekonomii Społecznej, w tym Przedsiębiorstw Społecznych z Jednostkami Samorządu Terytorialnego.
Podmiotom w ramach uczestnictwa w projekcie zapewniamy:
- bezpłatne wsparcie merytoryczne
- pomoc w przygotowaniu dokumentów przetargowych
- dostęp do newslettera z aktualnymi konkursami i naborami ogłaszanymi przez Jednostki Samorządu Terytorialnego.
Deklaracje do CEEB - nowy obowiązek dla Mieszkańców
- Szczegóły
Od 1 lipca br. właściciele i zarządcy nieruchomości - zarówno zamieszkałych jak i niezamieszkałych - mają OBOWIĄZEK złożyć do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) deklaracje dotyczące źródeł ciepła i źródeł spalania paliw wykorzystywanych w swoich w budynkach/lokalach. Deklaracje można składać on-line bezpośrednio na stronie https://zone.gunb.gov.pl/ lub tradycyjnie – za pośrednictwem Urzędu Gminy. Należy znać klasę kotła – umieszczoną na tabliczce znamionowej pieca.
TERMINY
14 dni – dla nowo wybudowanych budynków.
12 miesięcy (do 30.06.2022 r.) - dla obiektów już istniejących.
Uwaga – obowiązek złożenia deklaracji jest nałożony ustawowo.
Za budowę systemu CEEB odpowiada Główny Urząd Nadzoru Budowlanego.
Więcej informacji na stronie GUNB: https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq
Formularz A – budynki i lokale mieszkalne (link do formularza pdf))
Formularz B – budynki i lokale niemieszkalne (link do formularza pdf)
)
Edukacja ekologiczna społeczeństwa warunkiem zrównoważonego rozwoju” współfinansowanego z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, realizowanego w ramach programu priorytetowego nr 5.5 „Międzydziedzinowa Edukacja Ekologiczna
- Szczegóły
Szanowni Państwo,
przekazuję w załączeniu do wykorzystania i zapoznania się materiały wypracowane w ramach realizacji projektu ” Edukacja ekologiczna społeczeństwa warunkiem zrównoważonego rozwoju” współfinansowanego z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, realizowanego w ramach programu priorytetowego nr 5.5 „Międzydziedzinowa Edukacja Ekologiczna”
Załączniki zawierają
- poradnik dla rolników
- materiały pokonferencyjne z konferencji „Świadomość ekologiczna i jej wpływ na ochronę przyrody i różnorodność biologiczną”
Zachęcamy też do korzystania z naszej platformy edukacyjnej Baza
Ekowiedzy: https://eko.zsceglow.pl/
Z wyrazami szacunku
Zespół Projektu
Załączniki:
Podpisanie umowy na przebudowę drogi gminnej nr 103515L
- Szczegóły
Miło nam poinformować, że w dniu 25 listopada 2022 r. została zawarta umowa pomiędzy Gminą Niedźwiada a Samorządem Województwa Lubelskiego, na realizację zadania pn. „Przebudowa drogi gminnej nr 103515L w miejscowości Tarło-Kolonia i Tarło od drogi wojewódzkiej nr 821 do drogi powiatowej nr 1556L". Całkowita wartość zadania wynosi 968 647,35 zł. Dofinansowanie wynosić będzie 616 350, 00 zł co stanowi 63,63 % kosztów kwalifikowanych.
W wyniku realizacji operacji zostanie osiągnięty następujący cel: poprawa warunków do rozwoju lokalnego i zwiększenie dostępności komunikacyjnej dla mieszkańców miejscowości Tarło i Tarło-Kolonia poprzez przebudowę drogi gminnej nr 103515L na długości ok. 1,31 km.
Czyste powietrze
- Szczegóły
ZMIANY W PROGRAMIE „CZYSTE POWIETRZE” OD 3.01.2023 ROKU
Podniesienie maksymalnych kwot dotacji
W Programie urealniono wartości poszczególnych kosztów kwalifikowanych poprzez podniesienie maksymalnych kwot dotacji dla poszczególnych elementów finansowanych, a także maksymalnych kwot dotacji dla poszczególnych rodzajów przedsięwzięć. Utrzymany został kierunek odpowiednio wyższej intensywności dofinansowania do zakupu i montażu najbardziej efektywnych energetycznie rozwiązań.
Zwiększone progi dochodowe w Programie
„Czyste Powietrze”
W Programie zwiększono wartości progów dochodowych kwalifikujące do uzyskania dofinansowania w ramach wszystkich części Programu.
- W Części 1) Programu – do 135 000 zł,
- W Części 2) Programu – do 1 894 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym oraz
2 651 zł w gospodarstwie jednoosobowym,
- W Części 3) Programu – do 1 090 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym oraz
1 526 zł w gospodarstwie jednoosobowym.
Dwa wnioski o dofinansowanie
Nowa odsłona programu „Czyste Powietrze” wprowadza możliwość złożenia dwóch wniosków o dofinansowanie. W celu promowania termomodernizacji budynków jako metody na zmniejszenie kosztów ogrzewania budynków jednorodzinnych, umożliwiono złożenia drugiego wniosku o dofinansowanie dla Beneficjentów, którzy wcześniej otrzymali dofinansowanie na wymianę kotła. Możliwe będzie wówczas wykonanie, na podstawie audytu energetycznego, zarówno częściowej jak i kompleksowej termomodernizacji budynku pozwalającej na osiągnięcie określonych w Programie wskaźników zużycia energii po zakończeniu realizacji przedsięwzięcia.
Dotacja na kocioł na biomasę drzewną
Inne ważne zmiany w programie to: wprowadzenie możliwości uzyskania dotacji na kocioł na biomasę drzewną o obniżonej emisyjności cząstek stałych ≤ 20 mg/m3 w przypadku gdy budynek jest podłączony do sieci dystrybucji gazu. Zmiany obejmują także eliminację od 1 lipca 2023 r., po zastosowaniu okresu przejściowego, możliwości dofinansowania w ramach Programu kotłów na biomasę drzewną, których emisyjność cząstek stałych przekracza 20 mg/m3.
Dodatkowe informacje
1. W ramach zmiany Programu podniesiono maksymalne kwoty dotacji dla poszczególnych materiałów i urządzeń finansowanych z Programu oraz maksymalne kwoty dotacji dla poszczególnych rodzajów przedsięwzięć. W związku z powyższym maksymalna wysokość dotacji może wynieść:
• dla Beneficjentów uprawnionych do podstawowego poziomu dofinansowania – do 66 000 zł (Część 1 Programu);
• dla Beneficjentów uprawnionych do podwyższonego poziomu dofinansowania – do 99 000 zł (Część 2 Programu);
• dla Beneficjentów uprawnionych do najwyższego poziomu dofinansowania – do 135 000 zł (Część 3 Programu);
Ostateczna wartość dotacji ustalana jest na podstawie rodzaju i zakresu realizowanego przedsięwzięcia oraz wydatków poniesionych przez Beneficjentów.
2. Zmieniona wersja Programu przewiduje dodatkowe dofinansowanie dla Beneficjentów, którzy zdecydują się na przeprowadzenie kompleksowej termomodernizacji budynku. Przyznanie i wypłacenie wyższej kwoty dotacji do przedsięwzięcia z kompleksową termomodernizacją budynku/lokalu mieszkalnego, możliwe będzie po spełnieniu łącznie następujących warunków:
1) Został przeprowadzony audyt energetyczny budynku/lokalu mieszkalnego i został złożony wraz z wnioskiem o płatność Dokument podsumowujący audyt energetyczny, sporządzony na obowiązującym w ramach Programu wzorze;
2) Osiągnięto co najmniej jeden wskaźnik kompleksowej termomodernizacji:
a) zmniejszenie zapotrzebowania na energię użytkową do 80 kWh/(m2*rok) lub
b) zmniejszenie zapotrzebowania na energię użytkową o minimum 40%;
3) Zrealizowany został w całości wariant z audytu energetycznego gwarantujący osiągnięcie co najmniej jednego ze wskaźników określonych w pkt 2), nie później, niż do dnia zakończenia realizacji przedsięwzięcia.
3. Koszt przeprowadzenia audytu energetycznego stanowić będzie dodatkowe dofinansowanie – nie będzie wliczany do maksymalnego poziomu dotacji przysługującej Beneficjentowi.
4. Koszty kwalifikowane nie obejmują podatku od towarów i usług (VAT). Dotacja w ramach Programu będzie udzielana w odniesieniu do kosztów netto.
5. Wnioski o dofinansowanie złożone przed dniem 3 stycznia 2023 r. rozpatrywane będą na podstawie Programu i pozostałych dokumentów programowych oraz wzorów w brzmieniu obowiązującym na dzień złożenia wniosku.
6. W ramach nowej wersji Programu, obowiązującej od dnia 3 stycznia 2023 r., wprowadzono możliwość złożenia dwóch wniosków o dofinansowanie. W przypadku zrealizowania przedsięwzięcia z kompleksową termomodernizacją w ramach pierwszego wniosku o dofinansowanie, złożenie drugiego wniosku nie jest możliwe.
7. Nie jest możliwa korekta wniosku o dofinansowanie (w rozumieniu § 2 ust. 20 Regulaminu naboru wniosków) złożonego przed dniem 3 stycznia 2023 r. zmieniająca warunki dofinansowania na nowe warunki wprowadzone niniejszą zmianą Programu. Jeżeli Wnioskodawca złożył wniosek o dofinansowanie przed dniem 3 stycznia 2023 r., ale nie zawarł umowy o dofinansowanie, może wycofać wniosek i złożyć go ponownie na nowych warunkach Programu, z zastrzeżeniem spełnienia wymogów dotyczących terminu rozpoczęcia i zakończenia przedsięwzięcia wskazanych w Programie.
8. Beneficjent, który zawarł umowę o dofinansowanie w formie dotacji z prefinansowaniem na podstawie wniosku o dotację złożonego przed 3 stycznia 2023 r. ma możliwość zmiany warunków umowy o dofinansowanie na warunki obowiązujące w obecnej wersji Programu, szczegóły dotyczące sposobu zmiany warunków umowy w tym przypadku zostały określone w załączniku nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
9. Dodatkowo uspójnione zostały terminy rozpoczęcia przedsięwzięcia: w przypadku dotacji na częściową spłatę kapitału kredytu, pierwszy koszt kwalifikowany również może zostać poniesiony do 6 miesięcy przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie w banku, który przystąpił do Programu.
10. Wprowadzona została możliwość zakupu i montażu kotła na biomasę drzewną (kotła zgazowującego drewno lub kotła na pellet) o emisyjności do 20 mg/m3 (włącznie), w budynku podłączonym do sieci dystrybucji gazu, pod warunkiem, że urządzenie to będzie spełniało wymagania aktów prawa miejscowego, w tym uchwał antysmogowych.
11. W konsekwencji wprowadzonych zmian Programu, zmianie ulega również Wzór wniosku o płatność oraz instrukcja jego wypełniania.
12. Dodatkowo wprowadzono wzór Dokumentu podsumowującego audyt energetyczny budynku, stanowiący obowiązkowy załącznik do wniosku o płatność, w przypadku finansowania audytu w ramach przedsięwzięcia.
Ważne informacje i załączniki:
Zal-2-PPCP-koszty-kwalifikowane-czesc-1-Programu.pdf
Zal-2a-PPCP-koszty-kwalifikowane-Czesc-2-Programu.pdf
Zal-2b-PPCP-koszty-kwalifikowane-czesc-3-Programu.pdf
Archiwalne informacje:
Program Czyste Powietrze to kompleksowy plan działań zaprojektowany w celu poprawy jakości powietrza oraz zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych poprzez wymianę źródeł ciepła i poprawę efektywności energetycznej budynków mieszkalnych jednorodzinnych.
Narzędziem w osiągnięciu celu jest dofinansowanie przedsięwzięć realizowanych przez beneficjentów uprawnionych do podstawowego poziomu dofinansowania oraz beneficjentów uprawnionych do podwyższonego poziomu dofinansowania
Co w programie?
Program Czyste Powietrze skierowany jest do osób fizycznych, które są:
- właścicielami/współwłaścicielami budynku mieszkalnego jednorodzinnego lub
- wydzielonego w takim budynku lokalu mieszkalnego z wyodrębnioną księgą wieczystą.
Pomoc w wypełnianiu wniosku do programu "Czyste Powietrze" otrzymacie Państwo w Urzędzie Gminy Niedźwiada, pok. nr 19 po wcześniejszym umówieniu telefonicznym tel. 81 85 12 005
Z dniem 15 lipca 2022 r. zmianie uległ program priorytetowy „Czyste Powietrze”.
Zmiana umożliwi beneficjentom uprawnionym do podwyższonego lub najwyższego poziomu dofinansowania otrzymanie prefinansowania przedsięwzięcia (wypłaty części kwoty dotacji w formie zaliczki) oraz wprowadza wzrost maksymalnych kwot dotacji dla przedsięwzięć realizowanych przez beneficjentów Części 2) Programu do 47 000 zł i Części 3) Programu do 79 000 zł.
Poziomy finansowania
Poziom podwyższony
maks.
47 ty. zł
wnioskodawcy, których średni miesięczny dochód na członka gospodarstwa domowego wynosi:
1 564 zł w gospodarstwie wieloosobowym
2 189 zł w gospodarstwie jednoosobowym
Poziom najwyższy
maks.
79 tys. zł
wnioskodawcy, których średni miesięczny dochód na członka gospodarstwa domowego wynosi:
900 zł w gospodarstwie wieloosobowym
1 260 zł w gospodarstwie jednoosobowym
Warunki dotacji z prefinansowaniem:
- Możliwość finansowania przedsięwzięć rozpoczętych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie
- Termin realizacji przedsięwzięcia, na które udzielono dotacji z prefinansowaniem wynosi 18 miesięcy od daty złożenia wniosku o dofinansowanie
- Złożenie wniosku o dofinansowanie w formie dotacji z prefinansowaniem (UWAGA! osobny wzór wniosku)
- Wymagane jest załączenie do wniosku o dofinansowanie podpisanej umowy z wykonawcą na realizację określonego zakresu przedsięwzięcia z opcją prefinansowania. Przewidziano, że możliwe jest zawarcie nie więcej niż 3 umów z wykonawcami z opcją prefinansowania. Pozostałe środki z przysługującej dotacji zostaną przekazane na podstawie przedstawionych dokumentów rozliczeniowych.
- Środki prefinansowania zostaną wypłacone w wysokości 50% na rzecz beneficjenta na rachunek wykonawcy w ciągu 14 dni od daty zawarcia umowy o dofinansowanie z beneficjentem lecz nie wcześniej niż 14 dni przed datą rozpoczęcia realizacji przedmiotu umowy beneficjenta z wykonawcą.
- Pozostałe środki należnej dotacji będą wypłacane na podstawie przedstawionych dokumentów rozliczeniowych załączonych do wniosku o płatność w maksymalnie 3 częściach.
Wnioski o dofinansowanie w formie dotacji z prefinansowaniem w ramach Programy Priorytetowego ”Czyste Powietrze” należy składać wyłącznie poprzez system Generator Wniosków o Dofinansowanie (GWD) pod adresem https://gwd.nfosigw.gov.pl/
- Wyłącznie w wersji elektronicznej, gdy wnioskodawca dysponuje podpisem elektronicznym (podpis kwalifikowany lub profil zaufany),
- W przypadku braku podpisu elektronicznego, konieczne jest dostarczenie również wersji papierowej wniosku z wymaganymi podpisami.
Terminy:
- Realizacja programu: lata 2018-2029
- Podpisywanie umów do: 31.12.2027 r.
- Zakończenie wszystkich prac objętych umową do: 30.06.2029 r.
Dofinansowaniu podlegają przedsięwzięcia zarówno w trakcie realizacji, jak i zakończone, pod warunkiem poniesienia pierwszego kosztu maksymalnie 6 miesięcy przed złożeniem wniosku o dofinansowanie.
Nabór wniosków:
- Prowadzony jest w trybie ciągłym, czyli wnioski są oceniane na bieżąco.
- Wnioski są przyjmowane i rozpatrywane przez właściwe terytorialnie wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej (wfośigw) oraz są przyjmowane przez gminy, które przystąpiły do realizacji programu.
- Terminy składania i rozpatrywania wniosków oraz sposób ich wypełniania są zamieszczone na stronach internetowych właściwych wfośigw.
- Możesz również skorzystać ze ścieżki internetowej, na rządowym portalu gov.pl, bez wychodzenia z domu (zakładka „Nieruchomości i środowisko” a potem opcja „Skorzystaj z programu Czyste Powietrze”).
- Wniosek możesz złożyć też za pośrednictwem banku, który przystąpił do programu o ile chcesz skorzystać z dotacji z przeznaczeniem na częściową spłatę kapitału kredytu bankowego. Lista banków, które uruchomiły Kredyt Czyste Powietrze:
Zachęcamy do odwiedzenia:
Do obejrzenia:
#AkademiaCzystegoPowiatrza dostępna na YouTube NFOŚiGW:
https://www.youtube.com/hashtag/akademiaczystegopowietrza2021
Prezentacje z Akademii Czystego Powietrza do pobrania na stronie:
https://czystepowietrze.gov.pl/akademia-czystego-powietrza
Ważne informacje i załączniki
Co przygotować przed złożeniem wniosku
Dane liczbowe dot. wdrażania na terenie Gminy Niedźwiada programu
„Czyste powietrze”
Stan na dzień 30.06.2023 r.
GMINA NIEDŹWIADA |
||||
Lp. |
Liczba złożonych wniosków o dofinansowanie |
Liczba zawartych umów o dofinansowanie |
Liczba zrealizowanych przedsięwzięć
|
Kwota |
1. |
203
|
165
|
99
|
2 327 706,50 zł
|